black and white bed linen

Veelgestelde Vragen

FAQ - Veel gestelde vragen

Wat is Nuestro Nido?

Nuestro Nido (Spaans voor "ons nest") is een gezellig, volledig ingericht éénkamerappartement voor maximaal 2 volwassenen. Het bevindt zich in Parque Don José in Costa Del Silencio, aan de zuidkust van Tenerife.

Is het appartement geschikt voor permanente bewoning of domiciliëring?

Nee, het appartement wordt uitsluitend verhuurd als tijdelijk vakantieverblijf. Permanente bewoning of domiciliëring is niet toegestaan.

Hoeveel personen kunnen verblijven in het appartement?

Maximaal 2 volwassenen. Uitzonderlijk 3, voor een toeslag van 5 euro per nacht.

Zijn huisdieren toegestaan?

Nee, huisdieren zijn niet toegelaten. Er zijn namelijk gasten die allergisch zijn en ook aan hun willen wij tegemoetkomen.

Mag er gerookt worden in het appartement?

Nee, roken is verboden in het appartement. Op het terras wel, en er is ook een asbak aanwezig in de accommodatie.

Is er een kluis aanwezig?

Ja er is een kluis aanwezig. Deze werkt zowel met een code als met een sleutel. Het gebruik van de kluis is op eigen verantwoordelijkheid. De verhuurder kan geen tussenkomst bieden bij het vergeten van de code en het verliezen van de sleutel.

Is er WIFI aanwezig?

Ja, gratis wifi is inbegrepen. De code van op eenvoudig verzoek opgevraagd worden bij de verhuurder.

Wat is de huurprijs?

Hiervoor moet je contact opnemen met ons via mail. info@casasmimi.be

Wat is inbegrepen in die prijs?

Alles wat aanwezig is in het appartement is inbegrepen in die prijs. Net als water en elektriciteit.

Zijn er nog bijkomende kosten?

De eindschoonmaak wordt ook rechtstreeks geregeld met de boeking. De kostprijs hiervan is 80 euro.

Moet er een waarborg betaald worden?

Ja, er moet een waarborg betaald worden. Verblijf je maximaal 1 week bedraagt deze 100 euro. Bij een verblijf van maximaal 2 weken is de waarborg 200 euro. Bij verblijven van 3 weken of langer bedraagt deze 300 euro.

De waarborg wordt binnen de 2 weken na het verblijf teruggestort indien alles in orde was. Indien er schade is aan het appartement of het is uitzonderlijk vuil achtergelaten verliest u een deel of de volledige waarborg. Dit wordt geval per geval bekeken.

Wat zijn de annuleringsvoorwaarden?

Bij de boeking wordt een voorschot gevraagd van 30%, dit voorschot kan u terugvorderen via uw verzekering indien u een annulatieverzekering hebt afgesloten en voldoet aan de voorwaarden van uw verzekering.

  • Tot 1 maand: 50% terugbetaling (30% via uw annulatieverzekering en 20% via ons, als u uw verblijf reeds volledig betaald hebt.

  • Tot 2 weken: 30% terugbetaling (via uw verzeking als u er een hebt afgesloten.)

  • Minder dan 2 weken: geen terugbetaling

Wat als ik de sleutel verlies?

Het park heeft geïnvesteerd in een nieuw badge-systeem voor de toegang tot het park. Bij verlies van een badge wordt er 40 euro aangerekend.

Bij verlies van een sleutel van het appartement wordt ook een kostprijs van 40 euro aangerekend. Ook hier werd door ons persoonlijk geïnvesteerd in veiligheidssloten.

Wat zijn de regels rond geluid?

Gelieve het geluidsvolume aan te passen en de rust van buren te respecteren, zeker na 22 uur.

Hoe moet ik de zonneluifel (toldo) gebruiken?

De zonneluifel is gemotoriseerd. In de leefruimte is de afstandsbediening aanwezig. Bij gebruik moet de luifel goed verankerd worden. Sluit ze altijd wanneer je het appartement verlaat.

Is de verhuurder verantwoordelijk bij verlies of diefstal?

Nee, de verhuurder is niet aansprakelijk voor verlies of diefstal van persoonlijke bezittingen. Daarom wordt er altijd gevraagd om alle deuren slotvast te doen tijdens de nacht of bij het verlaten van het appartement. Dit geld ook voor het poortje aan het terras.

Wat gebeurt er met mijn persoonsgegevens?

Alle gegevens worden verwerkt volgens de GDPR en Spaanse wetgeving. De registratie bij de Spaanse Overheid is verplicht. Gegevens worden gewist na de wettelijke bewaartermijn. Momenteel is deze termijn 3 jaar.

De volgende gegevens moeten er bezorgd worden aan de verhuurder in functie van de registratie bij de overheid en dit voor alle personen die er verblijven:

  • Volledige naam

  • Geboortedatum

  • Nationaliteit

  • Volledig adres (woonadres in eigen land)

  • Type en nummer van identiteitsdocument

  • Datum van aankomst en vertrek

  • Handtekening van de huurder

  • Kopie geldig identiteitsbewijs

Klik hier om uw gegevens en die van uw reisgenoten in te vullen. Bij eventuele problemen gelieve via e-mail contact op te nemen. (info@casasmimi.be)

Moet er een voorschot betaald worden?

Bij het maken van een boeking moet er een voorschot van 30% betaald worden. Dit maakt de reservatie definitief.

Wanneer moet het verblijf betaald worden?

Ten laatste 8 weken voor de start van uw verblijf dient de restwaarde betaald te worden.

Hoe moet het verblijf betaald worden?

Alle betalingen van uw verblijf dienen per overschrijving betaald te worden. Dit op het rekeningnummer BE09 7380 4693 2157 op naam van De Munter Maes.

Welke mededeling moet ik gebruiken voor de overschrijving?

De mededeling die u moet gebruiken is de naam die u gebruikt hebt bij de boeking, samen met 'PDJ208' en de start en eind datum van uw verblijf.

Bijvoorbeeld 'Jansens - PDJ208 - 04-05-2026 tot 18-05-2026'.

Hebben jullie wel een VV-licentie

Ja, wij hebben een VV-licentie en geven dan ook iedere verhuur aan bij de Spaanse overheid zoals dat moet. Ons licentie is: VV-38-4-0091590.